tiistai 1. joulukuuta 2015

Sakun puhdas moottori


Hei,

Kävin pesettämässä kulkupelini moottorin.




Ennen pesua -kuvaa en muistanut ottaa, mutta ero pesemättömään on huikea. Itse en uskalla moottoria pestä, kun kastelisin kuitenkin sellaisia paikkoja, joita ei passaa kastella.

Ihmetystä saattaa herättää, että miksi nyt vanhaa moottoria pitäsi pestä.. Syy tähän pesuun on, että autoparan moottorista vuotaa yhtä ja toista eli nyt kun on puhdas moottori, niin lurutuskohdat näkee paremmin. Kyllähän se oli tiedossa ilman pesuakin, että jäädytinnestettä katoaa jonnekkin koko ajan. Koskaan aikaisemmin mun ei ole tarvinnut jäähdytinnestettä mihinkään autonropposeen lisätä eli jossain oli ongelma. Jäähdytinnesteen säiliö ei näyttänyt olevan rikki, eikä auton sisälläkään neste tuoksahdellut, mutta jonnekkin se neste vaan hävisi. Onneksi lämpötilan merkkivalo toimi..

Sain työkaverilta vinkin kokeilla jänskää mönjää. Koska auto on vanha, eikä autolla ole rahallista arvoa oikeestaan mitään, niin eikun mönjä säiliöön purkissa olevan ohjeen mukaan.




Vähän hirvitti seuraavana päivänä lähteä ajamaan, mutta ei kun pelko pois ja baanalle. Kun lämpömittari ei meinannut alkaa nousta puolentoistakilsan ajon jälkeen, niin silloin hirvitti, että onkos tässä nyt tullut tukittua koko jäähdytinjärjestelmä. Parin kilsan ajon jälkeen lämpömittarin viisari nousi tavanomaiseen kohtaan ja jäähdytinnesteet on nyt kolmen päivän ajon jälkeen pysyneet säiliössä. Jippii!

Toivon, että tuo mömmö auttoi nyt tähän ongelmaan. Nyt sitten tsekkailemaan mistä kaikkialta sitä öljyä vuotaa..


-Mallu-


0 kommenttia:

Lähetä kommentti